Tuesday, November 30, 2010

Gilanya aku pada Cardigan....



Korang tau cardigan tu apa.Aku rsa gurl skarang ni mst tau apa itu cardigan,pakaian yg ala2 sweater atau jumper...kalau nak tau,cardigan ni dah dipakai orang since Perang Krimea lg thun 1855...waahhh,ketinggalan dah kita.. dinamakan James Brudenell, 7 Earl of Cardigan, die ni seorang komander tentera Inggeris,Die inilah pengasas cardigan..Asal cardigan ni dari London..diorg stat pkai mse perang tu la..nak tau knapa,korang search lah kat http://en.wikipedia.org/wiki/James_Brudenell,_7th_Earl_of_Cardigan.Sekarang ni pakai Cardigan dah jadi macam satu trend walau kat ngara kita ni pnas terik..huhu.Pada aku plak,aku pkai cardigan,sebab aku tak selesa bila tangan aku yang sedia ada tan ni,dipanah sinar uv lagi..hehhee...Dulu aku pkai sebab nk jga kulit konon nye...tp bila dah lama2,jadi selesa plak n rasa semacam jer kalau tak pkai.So,aku jdikan cardigan ni pkaian rasmi aku sejak bertahun-tahun lamenye..(ahakz..mcm dh tua sgt plak aku ni)Kalau dulu tak banyak pilihan, design n warna pn biase2 jer...nowdays,dh bnyak dah..mcm2 patern aku tgk..Dalam collection aku jer de lbih lebih dari 20 helai cardigan,jaket dan yg sewaktu dengannya...
Lagi satu sebab knpa aku suke pkai cardigan ni sebab baju aku lebih dari 70% adalah bju singlet..Dulu aku freehair,now dah bertudung,sayang plak nk cmpak baju2 tu..So,aku gunakan sikit kebolehan mempelbagaikan pengunaan top tu,aku pakai ngan cardigan..nah,skang nampak lebih sopan,n tak delah membazirkan baju2 tu ye tak?bijak tak aku?Bagi korang yang mempunyai banyak collection singlet n baju berlengan pendek sangat,bolehlah jdikan cardigan ni sebagai cover...Nampak sweett jer...try lah kalau tak caya...tp jgan plak korang main sarung jer..nnt lari plak colour cardigan n yg bhagian dlm...match error nanti...klu nak selamat n kalau tak bnyak cardigan korang,bla beli tu,pilih lah dark colour,boleh match ngn smua kaler...
kegilaan aku pd cardigan ni sampai tahap aku nak create new brand collection tok dijual...just jual cardigan sahaja,no other item..skng aku ngah planning cmne nak realisasikan pe yg aku nak buat...nak kena tgk market..banyak ke permintaan untuk cardigan ni..,trend ni kan bermusim...Banyak actly benefit bila kt pkai cardigan ni,antaranya,boleh elak panas,sejuk,kalau badan size xs,boleh nampak lebih besar skit..kalau cardigan kotor,korang masih ada baju yg kat dalam...multi use kan?sebab tu ler aku suka sgt pakai cardigan sntiasa...
Kalau korang jenis bijak berbelanja,aku rsa,cardigan pn bnyak yg murah2 tp nice kat market..Contoh,p la kat Times Square ke,kat sungai wang ke..tapi aku ade sugestion...klu korang rajen p jusco,p la tengok2 kat bahagian baju wanita, scarlet nye site...favorite brand aku ngn kwan baik aku ila...kain die selesa walau harga tak seberapa..tp cayelah..mmg ok n nice..bg thumb up!!
Orang2 around aku mmg dh msak dgan style aku,Pada aku,bila pkai cardigan ni,kita lebih nampak sempoi,sopan dan dalam masa yang sama,boleh gak cover lemak2..hahaha...ye la,bila pakai cardigan kan,dah tak nmpak ketat2 dah...smuenye under cover...Trylah pd sape yg tak de satu pn cardigan dalam almari umah tu..cayelah,sure nampak sweet n masih lagi boleh kelihatan sexy..tp jgn salah pilih cardigan..t lari theme plak...ok...love u guys...be a gud gurl ya...assalamualaikum....
ni antara cardigan favorite aku....

No comments: