Saturday, March 19, 2011

FACEBOOOOOOOKKKKKKK.....

Assalamualaikum....
Lame dah tak menulis kat blog aku ni.Sekarang sangat sibuk dengan kerja kat office.Segala yang sedang aku rancang,terpakse ditangguh buat sementara waktu ni.Kalau de rezeki cepat,cepatlah aku dapat apa yg aku impikan.Semua aku terpaksa simpan dulu.Lagipun,sekarang ni aku tengah sibuk juga membuat persiapan tok hari besar aku dengan yang tersayang.Harapan aku,semua akan berjalan lancar,insyAllah....Alhamdulillah,aku pasti yang aku tak tersalah pilih...Dalam kebahagian yang sedang aku kecapi,terfikir pula aku tentang teman2 yang sedang dilanda masalah dalam perhubungan.Pagi tadi waktu on9 FB aku,de seorg kawan yang menukar status dari in relationship kpda single.Aku nampak mereka baik2 sahaja sebelum.Sama dengan aku menemani si dia bermain Futsal...Hurmmm,agak menakutkan.Apa agaknya masalah mereka kan...Dekat Fb ni,semua bukan rahsia termasuk soal cerita perhubungan.Jika kita dan pasangan punya masalah,pasti semua kawan2 akan tahu.Bukan apa,status yang kita type tiap kali on9 tu,mengambarkan perasaan kita.Dimanakah privacy kita?Sometime pula,aku tengok ade partner yg tolong on9kan sikekasih punya FB,siap tolong replykan coment kawan2 kat wall...camtu pun ada juga kan.Bukan tak boleh share pasword,tapi bila dah share tu jgn suka2 nak ceroboh sebab privacy pasangan kan?kecuali ada yang mencurigakan.Tetapi,selalunya,pasti akan jadi pertengkaran punyalah klu dh share pasword.Hehe....Pada kekasih2 pula,jangan lah salah guna kepercayaan yang dah diberikan.Bukan tak boleh berkawan tetapi pastikan batas anda.Lagi-lagi diruangan chat.Bahaya!!Pada kawan-kawan pula,jangan lah nak bergurau melampau kerana yang kenal kamu dia,bukan si kekasih.Kalau mereka dah berhentam,kan susah?Bagi aku,pucuk pangkal hati.Yang penting kepercayaan.dan jangan salah guna kepercayaan.Kadangkala kebebasan berkawan tu perlu diberikan pada pasangan.Biarkan jer dia nak berchatting dengan teman-teman di FB secara bebas.Biarkan dia jadi diri sendiri.Tak kan anda nak monitor perbualan dia dengan teman sejenis mereka.Mana lah tahu mereka sedang berbincang pekara2 sulit tentang maslah peribadi yang memang anda tak perlu atau tak patut tahu.Kecuali jika anda mula terlihat sikap yang pelik pada sidia...itu mesti ada yang tak kena.Kalau dah jadi macam tu,jangan was2 tok selidik ya..Memang wajar tindakan anda tu...Masalah juga FB ni kan?Tapi bila difikir-fikirkan,bukan FB yang jadi masalah tapi kita yang membuatkan dia jadi masalah.Salah guna...Jadi fikir-fikirkanlah ya....Love u so much Nor hazwan..... <3 <3 <3http://www.youtube.com/watch?v=GBB0UYa7ZvM

No comments: