Sunday, July 17, 2011

Steammmboaat...owhhh steammmboat...laparnye....


Salam,kepada semua yang tak tau nak buat apa hari ni dan suka makan,aku da satu tempat best yang nak aku cadangkan kat korang kat luar sana..Kat Kl ni,banyak sg tempat makan yang best2.Suka makan Steamboat tak?Aku memang gila makan Steamboat ni..Klau makan hari2 pun tak pe.Sedap,lagipun sihat sebab makanan ni hanya dicelur sahaja dalam kuahnya..Errrmmm,sedap.....Tak boleh tahan la..mcm lapar plak..

Ok2,de satu tempat favorite aku iaitu di Johhny Steamboat..aku suka makan kat sini sebab kuah dan sambal nye,sedap sangat berbeza dengan tempat lain..Kat Johhny's Steamboat ni tak de Buffet and mahal sikit tapi aku gerenti pada yang suka steamboat mst puas hati.Kalau aku,aku suka pilih set B..ade bnyak pilihan and tok makan dua org mmg kenyang sgt lah...Lagipun blh add on kalau tak cukup...Restoran ni, selalu nya da kat dalam Jusco Supermarket..Selain tu,kat Time Square and Sungai Wang  Shoping Mall pun de tapi kat sane mcm crowded skit...Sesiapa yang try tu,boleh sgt la...Bukan de Steamboat jer tapi lain2 side order pun best juga...Ayam BBQ diorg pun Not Bad....

Nak lagi..de satu lagi yang baru2 ni aku test..Kat Flamming Steamboat setapak..ada 150 pilihan makan..Korang boleh makan sampai muntah...Kuah ada dua pilihan,ayam dan Tmyam..Aku suka Tom Yam dia.Rasa not bad cuma kalau nak p wekend,better buat reservation lah sebab ramai sgt org..nnt dapat sit yg tak best pulak.Kat Flamming cuma ada Buffet jer ye kalau tak silap aku..



Yang last,de ssaaatuuu lagi tempat yang best tok korang p time wekend ni...Seoul Garden BBQ kat OU Bandar Utama.....Tempat ni buakn jer ade steamboat tapi de BBQ juga...Terrrbaiik buat yg suka BBQ..steamboat nye,ok juga tapi pilihan tok steamboat tak bnyak..harga kat sini 30 smthing,+++ ya...Buffet and air boleh side order...Pd pemegang kad credit,de discount 10% tok anda klu aku tak silap.Sini tempat tak besar sangat.Macam kat Flamming,sini pun layan diri...Pilihan makanan juga baannnnnyak...n bahan tok aicream mmg best2..flovour aiskrim de 8-10..ada ais kacang n ABC tapi semua kena buat sndri la...suka hati korang nak makan mcmana pun tapi jangan sampai membazir k..tak baiiikkkk...


Oraits,itu sahaja yang aku nak share kali ni...Next,aku akan share benda lain n tempat lain plak k...Jom jalan-jalan cari pasal..eh..eh..silap..cari makan..Yang penting,amalkan permakanan yang sihat ya..Gizi yang seimbang dan elakkan makanan yang berminyak...Jangan risau ya cov kat sini semua makan halal...Oklah kwn2..aku nk take a break jap...ade bnda nak buat..Nak prepared barang tok blk KL rini Insyallah dan yang pasti nak makan masakn mama aku nih...Yeeehhhhhaaa..

Wassalam....

No comments: