Wednesday, August 17, 2016

Aku budak baru belajar

Assalamualaikum dan selamat malam pada yang dah nak tidur.Aku dan family,masih tunggu game Badminton malam ni.Beregu campuran.Wish kita dapat satu gold medal malam ni.Huhu..Aku bukan nak cerita pasal Olympic games yang tengah hot sekarang ni tapi aku nak cerita pasal business aku.Dah hampir tiga tahun aku business tapi tak gak kayo-kayo..Haha..Nak tahu kenapa?Sebab salah guna ilmu..Salah guna ilmu?Dari for 6 aku aku belajar business sampai university tapi entah apa-apa yang aku apply entah.Now atas kesedaran yang terlampau,aku cuba lah belajar balik dari asas.Memang susah tapi itu lah kenyataannya bila ada ilmu selama ni tak guna pakai betul-betul.. Aku start balik dengan meniaga macam biasa tapi dengan approach yang berbeza.Kengkangan modal juga buat aku kena berhati-hati agar tak lagi keluar duit tapi tak masuk-masuk.Target market and macam-macam lagi kalau nak cerita memang susah lah orang nak faham. Jatuh?Jangan cakaplah sebab dah banyak sangat lah aku jatuh dan kerugian.Ada masa give up and macam dah tak boleh nak stand dah.Tapi aku mungkin salah seorang yang bertuah diberi peluang untuk cari peluang baru.Peluang yang aku katakana adalah dunia jahitan yang selama ini aku tak mimpi pun akan boleh buat.Dari dunia jahitan ni lah aku buka mata luas-luas yang banyak sangat cabang perniagaan yang boleh dibuat dari kemahiran yang aku ada. Jadi,please grab peluang yang mana ada.Lalang pun boleh dibuat business ni kan pula benang dan jarum..?

No comments: